<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d26028389\x26blogName\x3dHidup+Bersama+Islam\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://hidup-islam.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dar_EG\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://hidup-islam.blogspot.com/\x26vt\x3d-6968971124024717839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

flickr

Kena Buang Asrama

الجمعة، أكتوبر ٠٦، ٢٠٠٦

Pengawal Uni. Azhar bertindak melampau ke atas mahasiswi antara tajuk berita surat khabar al-wafd hari ini.Ia bermula apabila pengawal mengoyakkan beg seorang pelajar jurusan farmasi seterusnya membawa kepada demontrasi pelajar. Pengawal bertindak demikian dipercaya cubaan untuk menutup ruang mereka yang cenderong menyokong kumpulan yang Islam dan pembangkang. Sebelum ini 209 orang telah dibuang asrama walaupun mereka mendapat keputusan Muntaz, Jaid Jiddan dan Jaid serta terdapat yang sakit.
Semua mahasiswa islam kena bersedia dengan stuasi sebegini. Tahun ini siswa/wi Selangorpun ada yang disenaraikan awal-awal lagi kena keluar asrama mereka di Haiyyu Asyir.Alasan boleh direka. Apa yang penting pelajar yang faham dengan kesederhanaan islam mesti dihalau.
Macam itulah mereka yang terpedaya dengan penjajah dan masih gila kedudukan dan masih mempertahankan "otak" mereka.
Aku teringat Khatib khutbah Jumaat tadi mengatakan adanya golongan yang mengadaikan nyawanya untuk islam dan bumi islam, sebaliknya yang mendapat nama adalah mereka yang gilakan kedudukan. Contohnya askar mesir yang mendapat nama bila golongan sukarelawan yang bermati-matian dalam perang arab-israel, begitu juga lubnan bila golongan tentera pula yang jaga sempadan pada hal Hizbullah yang bermati-matian berperang.
Apa kurangnya Malaysia bila ada orang yang mengaku mereka yang me "MERDEKA" kan Tanah Melayu, sedangkan mereka tidak lebih dari terpekik di Stadium Merdeka sahaja.

Bookmark this post to del.icio.us Digg this post! Bookmark this post to Yahoo! My Web Bookmark this post to Furl
Blog Flux Directory